Voor Nederlandse bedrijven : onze site herkent niet automatisch BTW nummers.

Wanneer u intra-communautair (BTW vrij) wil bestellen, maak dan uw bestelling via onze site en kies bij het afrekenen voor "betaling via overschrijving". Dan sturen we u meteen na uw bestelling een BTW vrije offerte op het emailadres dat u opgaf.

Indien u akkoord gaat met deze offerte, dan kan u betalen via iDeal, visa, bankoverschrijving, ... via de betaallink die we meesturen met de offerte.

http://schema.org/InStock

Injector zitting dichtring demontage montage gereedschap voor Gen.2 BMW Injectoren B36 / B38 / B46 / B48 / B58

Productcode: 120736
Beschikbaarheid: 1

199,00 €

- +

Gereedschapsset voor het verwijderen, installeren en samendrukken van de verbrandingskamer afdichting van de injectie mondstuk op generatie 2 BMW B3x, B4x, B5x motoren.

Voor de Generatie 1 motoren van de N & S-serie bieden wij ook een complete set : namelijk deze.

Deze injectoren en gereedschappen zijn ook terug te vinden in Toyota-motoren

Geschikt voor motorcodes :
B36, B38, B46, B48, B58 (de Toyota motorcodes zijn identiek)

Te gebruiken voor volgende injectoren :

Bosch 0 261 500 541 die bij BMW volgende OEM nummer kregen : BMW 13 53 8 625 396, 13 53 7 639 990

We raden aan om vastzittende injectoren op B38 / B48 / B58 motoren te verwijderen met volgende trekker : (te gebruiken als 83302358417 inclusief 83300496106)

De set bevat volgende onderdelen :

Nr. 1 Teflon afdichtring demontagetang te gebruiken. zoals BMW 83302452959 / 09902-WA020
Nr. 2a schuifhuls Gen.2 te gebruiken. zoals 83302448401A / 09902-WA010A
Nr. 2b compressiehuls Gen.2 te gebruiken als 83302448401B / 09902-WA010B
Nr. 2c 2x montageconus Gen.2 te gebruiken als 83302448401C / 09902-WA010C

 

Voordat u de injector terugplaatst, moet de teflonring worden vervangen. Eenmalig aangebrachte afdichtringen mogen niet opnieuw worden gebruikt.

Nieuwe injectoren worden geleverd met een nieuwe teflonring (indien bij nieuwe injectoren een huls over de afdichting wordt aangebracht en goed aansluit, wordt deze als montageklaar beschouwd en tot de inbouwmaat gecomprimeerd). Na het aanbrengen van een nieuwe teflonring op de verstuivers moet de verstuiver binnen 10 minuten in de cilinderkop worden gemonteerd of met beschermkappen worden beschermd, anders gaat de teflonring opzwellen.

Het cilindrische deel van de injectortip kan worden gereinigd met een pluisvrije doek, ! NIET de injectortip ! Gebruik geen ultrasone reiniger om deze injectoren te reinigen !!!

 


PROCEDURES :

- Demontage Generatie I en II :
de teflonring wordt verwijderd met de demontagetang (1).
Kies de juiste diameter en schuif de injector onder de snijkant precies tot aan de afdichtring
Verwijder de afdichtring door erin te knijpen


- Assemblage Generatie II :
In tegenstelling tot Generatie 1 wordt eerst de compressiehuls gedraaid en op de injector geplaatst !
Compressie wordt bereikt door de compressiehuls (2b) te strippen.
Schuif de nieuwe teflonring op de montageconus (2c).
De zilveren pershuls (2b) wordt eerst op het mondstuk geplaatst, met de kleinere diameter eerst
bevestig de montageconus (2c) en duw de teflonring met de schuifhuls (2a) tot aan de groef
Verwijder schuifhuls (2a) en montageconus (2c).
Nu wordt de knelbus (2b) eraf getrokken door deze over de teflon afdichtring te draaien
Dit kan het beste worden gedaan met lichte synchrone 180°-draaiingen en gelijktijdig langzaam aftrekken
hierdoor wordt de teflonring gekalibreerd op de inbouwmaat.
De installatie moet nu binnen 10 minuten plaatsvinden, maar een nieuwe calibratie is mogelijk.

Er zijn geen beoordelingen voor dit product.
Schrijf een recensie
SlechtUitstekend
Facebook commentaar

Inloggen