Timingset voor Fiat & Jeep - 1.6L E-torQ met 55263842, 55268036 kettingmotoren
Timingset voor Fiat & Jeep - 1.6L E-torQ met 55263842, 55268036 kettingmotoren
180,00 €
Deze set bevat al het speciale gereedschap dat nodig is voor het vervangen van de distributieketting van de E6 e-Torque-motorgeneratie.
De motorenreeks werd voor het eerst geïnstalleerd in de Fiat 500x, Tipo en Egea, maar ook in de Jeep Renegade.
Om de distributieketting te verwijderen, moet deze samen met het nokkenastandwiel worden verwijderd en moet ook het krukastandwiel worden verwijderd.
De nokkenas wordt aan de versnellingsbakzijde op zijn plaats gebracht en de krukas wordt op zijn plaats gebracht door een aan de voorzijde bevestigd bevestigingsgereedschap.
Te gebruiken als :
2000033600, 2000040946, 2000041300, 2028500090, 2028600090
De set bevat volgende gereedschappen :
- Nokkenasbevestiging 1.6L Fiat / Jeep, zoals 2028600090 / 2.028.600.090
- Krukaspositioneringsgereedschap voor Jeep Fiat 1.6L, zoals 2028500090
- Vliegwiel blokkeergereedschap 1.6L Fiat / Jeep Fiat, Chrysler, Jeep, zoals 2000041300, 2.000.041.300
- Hulpinrichting voor riemspanner, zoals 2000040946 / 2.000.041.200
- Vliegwiel blokkeergereedschap, zoals 2000033600 / 2.000.033.600
- Alles zit in een stevige opbergkoffer
De set is geschikt voor de volgende motorcodes :
55263842, 334AXE1A, 55268036, 356SXE11
Werkwijze voor het uitbouwen van de ketting :
Verwijder het inlaatspruitstuk en het kleppendeksel
Verwijder de V-riem met riemspanner
Verwijder de airconditioningcompressor en starter
Bevestig het vliegwiel en draai de centrale schroef KW los
Verwijder de waterpomppoelie en het voorpaneel
Verwijder de kettingspanner, motorsteun en afdichtplug in het voordeksel
Vergrendel de nokkenas, maak het nokkenastandwiel los en verwijder deze samen met de ketting
Demonteer het nokkenaslagerdeksel en de kettinggeleider en spanrail
Verwijder het krukastandwiel met behulp van een trekker
Inbouwen in omgekeerde volgorde.
Aanhaalmomenten :
Bobine : 8 - 10 Nm
Kleppendeksel :10 - 14 Nm
Startmotor : 36 - 44 Nm
Krukaspoelie : 40 Nm + 55 graden (bout vervangen)
Nokkenastandwiel : 115 Nm
Nokkenaslagerdeksel : 9 - 11 Nm
Aircocompressor : 23 - 27 Nm
Aandrijfriemspanner : 8 - 10 Nm
Omkeerschijf aandrijfriem : 31 - 38 Nm
Distributiehuisdeksel : (M6) 30 Nm
Distributiedeksel : (Torx-schroeven) (M6) 12 Nm (M8) 30 Nm
Distributiekettingspanner : 57 - 69 Nm
Geleiderail en spanrail : 23 Nm
Alternator : 22 - 28 Nm
Waterpomp : 25 - 31 Nm