Voor Nederlandse bedrijven : onze site herkent niet automatisch BTW nummers.

Wanneer u intra-communautair (BTW vrij) wil bestellen, maak dan uw bestelling via onze site en kies bij het afrekenen voor "betaling via overschrijving". Dan sturen we u meteen na uw bestelling een BTW vrije offerte op het emailadres dat u opgaf.

Indien u akkoord gaat met deze offerte, dan kan u betalen via iDeal, visa, bankoverschrijving, ... via de betaallink die we meesturen met de offerte.

http://schema.org/InStock

Timingset Peugeot 1.2 GDI Puretech EB2 met riem test kit op foam inlay

Productcode: TMEB2
Beschikbaarheid: 4

109,00 €

- +

Deze timingset voor 1.0 en 1.2 GDI mtoroen bevat ook het nodige gereedschap om een snelle en gemakkelijke controle van de toestand van de distributieriem uit te voeren door de breedte ervan te meten. (Door de hoge ethanol hoeveelheid in de brandstof versterft het rubber sneller en gaat de riem zwellen).

Met de in deze set aanwezige vork, bepaal je of een riemvervanging via het olie vulgat zodat dat het nodig is dat delen van de motor moeten worden gedemonteerd.

Deze set is de evolutie van de reguliere PSA Puretech timingset waardoor de distributie bij Turbo motoren tot twee uur tijdswinst kan geboekt worden bij de vervangen van de distributieriem omdat er veel minder onderdelen moeten gedemonteerd worden.

De set is geschikt voor volgende motorcodes :

1.0 VTI:

  • ZMZ (EB0)
  • ZMZ (EB0F)
  • EB0 (ZMZ)
  • EB0F (ZMZ) 

1.2 PureTech

  • HMP (EB2FB)
  • HMR (EB2FA)
  • HMT (EB2)
  • HMT (EB2F)
  • HMU (EB2D)
  • HMU (EB2FD)
  • HMV (EB2M)
  • HMY (EB2M)
  • HMZ (EB2)
  • HNV (EB2DTM)
  • HNW (EB2DTSM)
  • HNX (EB2DT)
  • HNX (EB2DTSD)
  • HMZ (EB2F)
  • HNP (EB2ADT)
  • HNS (EB2ADTS)
  • HNV (EB2DT)
  • HNY (EB2DTS)
  • HNZ (EB2DT)
  • EB2 (HMT)
  • EB2 (HMW)
  • EB2 (HMZ)
  • EB2ADT (HNP)
  • EB2ADTS (HNS)
  • EB2DT (HNZ)
  • EB2DTM (HNV)
  • EB2DTS (HNW)
  • EB2DTS (HNY)
  • EB2DTSM (HNW)
  • EB2F
  • EB2F (HMT)
  • EB2F (HMX)
  • EB2F (HMZ)
  • EB2FA (HMR)
  • EB2FB (HMP)
  • EB2M (HMV)
  • EB2M (HMY)
  • 1PP (HM01)
  • EB2ADTD
  • EB2ADTS
  • EB2DT
  • EB2DTS
  • EB2FA
  • EB2FAD
  • B12XHT (EB2DTS)
  • D12XHT (EB2ADTS)
  • F12XHL

De gereedschappen in deze set hebben volgende OEM codes :

0109-2B : Vliegwielborgbout EN-52127-2 01092B EN521272
0109-2C : Nokkenas vergrendeling gereedschap, inlaat
0109-2D : Nokkenasvergrendelingsgereedschap, uitlaat
0109-6 : riem breedte test gereedschap ( PSA / Opel OEM: 1643190080 ) EN52809
0197-N : Krukas blokkeer gereedschap BMW 119590, PSA 0197-BZ, 0109-2B, 0197-N, Opel EN-52127-2

1.2 GDI PureTech

Berlingo IV
C3 Aircross
C3 IV
C4 Cactus
C4 III
C4 Space Tourer/Grand Space Tourer
C5 Aircross

Peugeot

1.2 GDI PureTech

2008
208
3008
308
5008
508
Partner IV
Rifter

Vauxhall/Opel

1.2 Turbo

Combo-E (X19)(18-)
Combo-E Life (X19)(18-)
Crossland X (P17)(17-)
Grandland X (A18)(17-)

Controleer voor het uitbouwen van de distributieriem of alles merktekens op hun plaats staan.

Controleer met het riembreedte van de distributieriem met het meegeleverde riembreedte controle apparaat

Demonteren:

- Ontkoppel de massa-aansluiting van de accu.
- Maak de accu los.
- Verwijder de rechter voorwielkast bekleding.
- Decomprimeer het brandstof systeem.
- Verwijder de motorafdekking.
- Demonteer de bobines.
- Demonteer het luchtfilterhuis en de bijbehorende slangen.
- Verwijder de luchtinlaatresonantiedemper.
- Ontkoppel de brandstofslang.
- Verwijder de brandstoftoevoerleiding.
- Maak de bedrading van de injectoren los.
- Neem het bovenste kleppendeksel weg.
- Ontkoppel de brandstofraildruksensor.
- Verwijder de brandstofrail.
- Haal de injectoren eruit.
- Neem de hogedrukpomp weg.
- Demonteer de brandstofpomp.
- Verwijder de turbodrukregelklep.
- Neem het onderste kleppendeksel weg.
- Controleer de positie van de nokkenassen.
- Draai de krukas twee slagen met de klok mee.
- Draai de uitlaatnokkenas wanneer dit nodig is tot 35° tegen de klok in.
- Als het tandwiel dan niet vergrendeld is, moet het tandwiel van de variabele kleptiming worden vervangen
- Draai de uitlaatnokkenas wanneer dit nodig is tot 30° met de klok mee
- Als het tandwiel dan niet vergrendeld is, moet het tandwiel van de variabele kleptiming worden vervangen.
- Draai de krukas met de klok mee.
- Controleer opnieuw de positie van de nokkenassen.
- Draai de motor met de klok mee totdat de blokkeerpin in het vliegwiel valt.
- Bevestig het blokkeergereedschap (0109-2B).
- Controleer de juiste installatie.
- Bevestig het nokkenas blokkeergereedschap (0109-2A).
- Draai de bouten vast.
- Til het voertuig op.
- Verwijder de multiriem.
- Haal de spanner van de multiriem weg.
- Snijd de aandrijfriem van de waterpomp door bij het verwijderen.
- Neem de krukaspoelie weg.
- Verwijder de distributiekap.
- Verwijder de looprol.
- Verwijder de distributieriemspanner.
- Verwijder de voorste radiale afdichting van de krukas.
- Neem de krukasnaaf weg.
- Haal het krukastandwiel weg.
- Verwijder de nokkenastandwielen.
- Verwijder de distributieriem.
 

Monteren :

- Plaats de distributieriem.
- Vervang de bout van het krukastandwiel, draai de bout nog niet vast.
- Controleer of alles correct is geïnstalleerd.
- Bevestig de looprol.
- Bevestig de distributieriemspanner, draai de spanner nog niet vast.
- Controleer of alles correct is geïnstalleerd.
- Laat het voertuig zakken.
- Monteer de nokkenastandwielen, draai de bouten nog niet vast.
- Controleer of alles correct is geïnstalleerd (A) en controleer de distributiemerktekens van het nokkenastandwiel (B) voor zowel de inlaat- als uitlaatnokkenassen.
- Draai de bouten van de nokkenastandwielen vast.
- Til het voertuig op.
- Draai de spanner tegen de klok in om de distributieriem te spannen.
- Controleer de positie van de spanner.
- Draai de spanrol vast.
- Draai de looprol vast.
- Draai de bout van het krukastandwiel vast.
- Monteer de krukaskeerring.
- Monteer het distributiedeksel en vervang de afdichting.
- Monteer de krukaspoelie.
- Vervang de aandrijfriem van de waterpomp.
- Monteer de multiriemspanner.
- Monteer de multiriem.
- Laat het voertuig zakken.
- Verwijder het nokkenas blokkeergereedschap.
- Verwijder de blokkeerpen van het vliegwiel.
- Draai de motor twee slagen met de klok mee.
- Gebruik de bout van de krukaspoelie.
- Plaats de blokkeerpen van het vliegwiel terug.
- Controleer of het nokkenas blokkeergereedschap kan worden gemonteerd.
- Herhaal de procedure indien het speciale gereedschap niet past.
- Verwijder alle blokkeergereedschappen.
- Bouw in omgekeerde volgorde af.
- Sluit de massa-aansluiting van de accu aan.
- Schakel de accu aan.

Aanhaalmomenten :

Spanrol distributieriem 20 (Nm)
Looprol van distributieriem 20 (Nm)
Distributiedeksel (Vervang de afdichting) 8 (Nm)
Krukaspoelie (Vervang de bouten),
Draai de bouten in een kruislings patroon aan
Stap 1 20 (Nm)
Stap 2 25 (Nm)
Stap 3 45 (°)
Krukastandwiel (Vervang de bout),
Stap 1 50 (Nm)
Stap 2 180 (°)
Nokkenastandwiel (Vervang de bout),
Stap 1 20 (Nm)
Stap 2 120 (°)
Kleppendeksel 8 (Nm)

Er zijn geen beoordelingen voor dit product.
Schrijf een recensie
SlechtUitstekend
Facebook commentaar

Inloggen