Voor Nederlandse bedrijven : onze site herkent niet automatisch BTW nummers.

Wanneer u intra-communautair (BTW vrij) wil bestellen, maak dan uw bestelling via onze site en kies bij het afrekenen voor "betaling via overschrijving". Dan sturen we u meteen na uw bestelling een BTW vrije offerte op het emailadres dat u opgaf.

Indien u akkoord gaat met deze offerte, dan kan u betalen via iDeal, visa, bankoverschrijving, ... via de betaallink die we meesturen met de offerte.

http://schema.org/InStock

Timingset Mercedes M254 M256

Productcode: TM121604
Beschikbaarheid: 1

299,00 €

- +

Met deze gereedschapset voor het afstellen van de kleptiming – voor het vervangen van de distributieketting of motorreparaties – is het eenvoudig mogelijk om de motorgeneratie M256 van Mercedes Benz te repareren.

De set bevat alle belangrijke gereedschappen voor de correcte basisinstelling van de nokkenas verstellers, nokkenassen, distributieketting en krukas.

Geschikt voor de volgende motoren met motorcodes :

M254 en M256 met motorcodes: M 254.915, M 254.920, M 256.930



De set bevat volgende gereedschappen :

  • Fixatie-inrichtingen M254, M256 voor nokkenassen, te gebruiken zoals 256589002300
  • Speciale dopsleutel voor M139, M176, M177, M178, M254, M256 voor het draaien en vasthouden van de nokkenas, te gebruiken zoals 177589010900
  • Montagegereedschap nokkenasversteller M139, M254, M256, te gebruiken zoals 256589023100
  • Koffer voor werkplaatsorganisatie

 

OPMERKING :

De distributieketting en tandwielen van de klepaandrijving bevinden zich aan de achterzijde van de motor.

Om de kleptiming te controleren, hoeft alleen de krukaspoelie en de nokkenaspositiesensor gedemonteerd te worden.

Na het aanbrengen van het krukaspositioneergereedschap en de kunststof adapter in de sensoropening, kan de markering op de nokkenas met de kijkgleuf gecontroleerd worden.

Als de kleptiming niet correct is, moeten de bovenste distributiekettingbehuizing en de tweedelige nokkenasverstellers worden verwijderd. De tweedelige nokkenasverstellers moeten vóór het losmaken met de voorspanhendel worden verdraaid en vergrendeld.

Het oliedoseerventiel van het tweedelige uitlaatnokkenwiel heeft een linkse schroefdraad, de inlaatzijde heeft een normale schroefdraad.

Eventueel benodigde aanhaalmomenten :

Schroeven van de krukaspoelie/demper: 50 Nm + 180 graden
Nokkenastandwiel (oliën): 125 ± 5 Nm
Ketting-spanner: 80 Nm
Spanning- en glijrails: 25 Nm
Cilinderkopdeksel (van binnen naar buiten): 6 Nm, 6 Nm, + 90 graden
Nokkenaspositiesensor: 8 Nm

Er zijn geen beoordelingen voor dit product.
Schrijf een recensie
SlechtUitstekend
Facebook commentaar

Inloggen